Ramowy rozkład dnia
PODSTAWA PROGRAMOWA JEST REALIZOWANA PRZEZ CAŁY DZIEŃ POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
Ramowy rozkład dnia
w Przedszkolu nr 239 w Warszawie
w roku szkolnym 2024/2025
7.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, swobodne lub inspirowane przez nauczyciela: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Kontakty indywidualne – rozmowy, obserwacja zachowań, rozwijanie umiejętności dzieci. Schodzenie się dzieci do godz. 8.30
(pomiędzy godziną 7.00 - 8.00: grupa I łączona jest z grupą II - opiekę sprawują nauczycielki grupy II,
grupa IV z grupą III - opiekę sprawują nauczycielki grupy III)
8.00 – 8.20 Zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, czynności porządkowe, gimnastyka poranna.
8.20 – 8.30 Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. Dezynfekcja stolików przed posiłkiem.
8.30 – 9.00 Śniadanie - doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Dezynfekcja stolików po posiłku.
9.00 – 11.45 Realizacja zadań edukacyjnych - zajęcia dydaktyczne realizowane wg programu wychowania przedszkolnego wybranego dla danej grupy wiekowej. Działania realizowane w ramach kompetencji kluczowych: porozumiewanie się w języku ojczystym; porozumiewanie się w językach obcych (j. angielski); kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo -techniczne; kompetencje informatyczne; umiejętność uczenia się; kompetencje społeczne i obywatelskie; inicjatywność i przedsiębiorczość; świadomość i ekspresja kulturalna. Zabawy/działania wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka. Aktywność zbiorowa, w grupach, indywidualna – inspirowana przez nauczyciela (w budynku i poza nim – ). Działania diagnostyczno - prognostyczne oraz terapeutyczno - kompensacyjne z dziećmi o SPE. Sytuacje edukacyjne związane z ryzykiem wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2. Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu wg harmonogramu dla każdej z grup, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,
W tym:
10.00 – 10.15 II śniadanie – zdrowa przekąska (owoce sezonowe). Zabiegi higieniczne, przygotowanie do II śniadania. Dezynfekcja stolików przed i po posiłku.
11.45 – 12.00 Czynności porządkowo-higieniczne, przygotowanie do obiadu, dezynfekcja stolików przed posiłkiem.
12.00 – 12.30 Obiad ( I i II danie) ćwiczenie prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12.30 – 12.40 Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne, dezynfekcja stolików po posiłku.
12.40 – 14.15 Odpoczynek poobiedni - leżakowanie w grupie I (3latki), relaksacja „kwadrans na bajkę” – głośne czytanie literatury dziecięcej, ćwiczenia relaksacyjne w grupach II, III, IV. Zabawy tematyczne, praca z dzieckiem zdolnym i dzieckiem z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, realizowanie różnych projektów i programów. Zabawy na świeżym powietrzu. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna - praca terapeutyczno-kompensacyjna z dziećmi o SPE. Kontynuowanie rozpoczętych wcześniej zadań - zgodnie z potrzebami i indywidualnym tempem pracy dzieci. Zabawy ruchowe przy muzyce.
14.15 – 14.30 Czynności porządkowe, mycie rąk. Dezynfekcja przed i po posiłku.
14.30 – 14.50 Podwieczorek - doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku
14.50 – 17.00 Zabawy ruchowe z muzyką. Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, praca indywidualna, pobyt w ogrodzie ( przy sprzyjającej pogodzie), rozchodzenie się dzieci.
(pomiędzy godziną 16.00 - 17.00 grupa I łączona jest z grupą II - opiekę sprawują nauczycielki grupy II,
pomiędzy godziną 16.30 -17.00 (16.00 w piątki) grupa IV z grupą III - opiekę sprawują nauczycielki grupy III)